Ko zagori v stanovanju

Ko zagori v stanovanju

 

Kaj storimo v primeru požara v stanovanju


Kaj storimo če pride do požara na gospodinjskih in drugih električnih napravah v stanovanju?

  • Odklopimo napravo iz električnega omrežja (izvlečemo vtikač iz vtičnice ali odvijemo oz. s stikalom izklopimo   varovalko – naprave, ki gori se ne dotikamo, saj je lahko že poškodovana do te mere, da je pod napetostjo ohišje naprave).
  • Gasimo z ročnim gasilnim aparatom

 

POZOR:
Električnih naprav ne smemo gasiti z vodo, ker voda prevaja električni tok!

 

Kaj storimo če zagori olje ali mast v posodi na štedilniku?

  • Izklopimo grelno površino,
  • Gorečo posodo pokrijemo s pokrovko ali mokro krpo,
  • Gasimo z ročnim gasilnim aparatom.

 

POZOR:
Segrete masti ali olja ne smemo polivati z vodo, saj lahko to vodi do vzbuha. Ta pospeši razvoj požara in nas lahko opeče.

 

Kaj storimo če zaznamo uhajanje plina v stanovanju?

  • Takoj odpremo okna in vrata in napravimo prepih,
  • Ne prižigamo ali ugašamo luči in drugih naprav v prostoru,
  • Na prižigajmo sveč in podobno,
  • Poskušamo ugotoviti od kod prihaja plin in ga zapremo,
  • Električni tok izklopimo le v primeru, če je stikalo izven prostora, kjer uhaja plin

 

Kaj storimo če zagori v stanovanju tako močno, da sami požara ne moremo pogasiti

  • Vsi stanovalci naj se umaknejo na prosto,
  • Poskušamo odstraniti jeklenke s plinom,
  • Zapremo čim več oken in vrat (okna in vrata v prostorih in glavna vrata),
  • Izklopimo glavno električno stikalo,
  • O požaru obvestimo Center za obveščanje 112 in sosede.

 

POZOR:
Ne zadržujte se v dimu in ne vračajte se v zadimljen prostor, zgolj za to, da bi rešili osebne predmete. Požar se lahko razvije zelo hitro.

 

Kako pravilno prijavimo požar ali nesrečo

Pokličemo regijski center za obveščanje tel. 112

  • Povemo točno lokacijo požara (kraj, naslov in objekt),
  • Povemo kaj gori, kakšen je obseg požara, kako hitro in kam se požar širi,
  • Posebej opozorimo, če so v nevarnosti ljudje,
  • Povemo kdo kliče in telefonsko številko za morebitne dodatne informacije,
  • Razločno odgovarjamo na morebitna vprašanja dežurnega operaterja.

 

POZOR:
Uspeh intervencije je odvisen od pravočasne in pravilne informacije.

 

(Vir: GZS)

Tako kot skoraj vse druge moderne spletne strani, tudi naša uporablja sistem piškotkov. Piškotke uporabljamo za izboljšanje kvalitete storitev na spletni strani in pod nobenim pogojem za zbiranje informacij, preko katerih bi vas bilo mogoče identificirati! Podrobne informacije..

Sprejemam piškotke.

EU Cookie Directive Module Information